Monday, December 21, 2009

Minggu Filem Islam

Anda peminat filem? Saya sememangnya suka menonton filem, malangnya selain daripada kesuntukan masa, filem yang ditayangkan juga kadangkala kurang menepati citarasa saya. Ya, memang filem merupakan satu aktiviti santai tetapi saya lagi menggemari filem yang ada pengisian samada dari jalan ceritanya (paling penting) , cinematography serta CGI. Barulah berbaloi kan?

Jadi pada penggemar filem, jangan lepaskan peluang untuk turut serta menonton filem bertemakan Islam yang ditayangkan secara percuma!



Menarik juga menonton karya dari negara lain ni, asyik dengan filem US je. Kalau filem tempatan pula...memang fikir banyak kali untuk menonton. Kesemua cerita kelihatannya menarik. Saya hanya pernah membaca & menonton Laskar Pelangi. Filem daripada Indonesia yang walaupun memang bagus sangat ceritanya, namun tidak pula ditayangkan di Malaysia (adakah orang Malaysia tidak tahu menghayati cerita sebegini?). Memang saya sarankan filem tersebut untuk ditonton.

Kalau filem daripada timur tengah, lagilah kurang sangat diberikan perhatian di Malaysia. Saya pon jarang menonton filem dari sana. Tetapi apa kata kita cuba, barangkali boleh membuka mata dan minda kita. Jika mahu melihat sinopsis filem-filem tersebut, boleh lihat
di sini

Jadi jika berkelapangan, silalah ya ke Kompleks Studio Merdeka.

p/s: Hmm...tak sabar menantikan filem Mualaf!

No comments:

Post a Comment