Saturday, December 27, 2008

Tagged - 16 perkara rawak

Disebabkan kene tag oleh Fiqin, so aku pon layan jela kan. haha

#1 Masuk sekolah di Malaysia mula dengan darjah 2 sebab sambung persekolahan dari overseas. Tapi kat sana darjah 2 umur 7 tahun. Jadi, aku muda setahun dari rakan2 sekelas masa sekolah rendah hoho tuh pasal slalu kne buli tuh

#2 Pernah memenangi pertandingan meniup rekoder (no. 3) dan mencipta puisi di sekolah rendah (numero uno)

#3 Selalu orang salah budget umur kalau suruh teka umur

#4 Amik lesen kereta after matriks, tapi lepas tuh langsung tak drive kereta berapa tahun tah. Masa dkt U final year, baru start drive kereta...officially

#5 Boleh bermain rekoder dan keyboard based on instinct, tak reti sangat nak tengok notes pon..kire blasah je janji jadi lagu tuh ahaha

#6 Tak pernah duduk hostel except matrix (KMPP) n UKM 1st year (hmm tuh pon hari2 blk rumah je, sama mcm x duduk hostel hehe)

#7 Aku anak 1st, ada 3 adek

#8 Pernah kena denda rotan tangan masa sekolah menengah sebab malas nak attend gotong royong huhu

#9 Subjek paling susah nak faham adalah fizik. Tak tahulah apsal tah

#10 Amik subjek bahasa arab sampai form 5. Tapi sekarang banyak dah lupa sebab takde orang nak cakap b.arab ngn aku (ceh pandai nak salahkan org ;P)

#11 Suka sangat baca buku. Rasa sehari tak membaca mcm ada kekurangan.

#12 Tak reti sangat ber "sports". Tapi minat la jgk follow sports nih kn bola ke (pengaruh membe time world cup 1998 hehe), badminton ke dll ikut mood.

#13 Pernah dapat hadiah dr Santa Claus huhu

#14 Suka jalan2. Tapi malangnya, xdelah banyak sgt kesempatan kan nak jln2 selalu.

#15 Dulu masa sekolah rasanya antara subjek yang paling tak menarik adalah sejarah. Boring, buat ngantuk je, xde kaitan ngn aku pon, mende dh lps. Tapi sekarang nih when I view it from a different perspective, sangat menarik rupanya :D

#16 Pernah masa matrix buat experiment ape tah kat lab, tgh syok campur2 seme bhn2 sekali rs pedih gile mata, rupa2 nye salah buat experiment tuh, seme org dlm lab lari keluar, mata pedih hehe. So moral of the story, nak buat experiment, sila lah baca dulu procedur, arahan dan langkah2 dalam buku tuh, barulah experiment tuh menjadi, kalau x, jadi mende lain dah nyusahkan org...hehe

Aaaa yg 16 org tuh susah tuh. Xpe akan diusahakan nanti ok ;P

2 comments:

  1. 1. eh lahir kat oversea ke?
    16. mantap woo ble buat eksperimen bagi orang pedih mate. saya musti pilih!

    ReplyDelete
  2. #1. Tak, aku folo ayah aku p UK teman die buat PhD, bagi support dan smangat hehe.

    #16. Well... ;P

    ReplyDelete